4 Reasons Google Voice Service may not work for businesses * 4 أسباب تجعل خدمة Google Voice غير مناسبة للشركات

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ June 17, 2019 12:02

Mon, Jun 17, 2019 Al-voip-sales-sorour Collaborator | 0 comments |

text size:


There are many choices for businesses when it comes to choosing a VoIP system. Among the many choices is the newly introduced Google Voice VoIP service which is considered now for small businesses while it is often not a choice for medium and large ones due to the lack of many features despite having some decent ones.

Not the choice for every business

While Google Voice service offers solutions for individual usage or startups with very limited number of employees, it can become less efficient when it is used by a larger number of employees even for a small company. This is because of many reasons that are going to be explained here.

No Quality of Service

The Quality of Service feature offered by VoIP provider means that the internet bandwidth is organised to ensure VoIP service always work with high quality without any problems facing it that could waste time for employees or customers.

If the company's internet bandwidth is used for a certain other operation, the Quality of Service will automatically ensure the VoIP services are securing their bandwidth without being affected. This is unfortunately not offered by Google's service.

No advanced features

Google Voice offers plenty of good features like call blocking and voice mail forwarding but that doesn't mean that you are going to get every feature you want with the service as many features are unfortunately absent including hold music, intercom, custom greetings, menus, and toll free numbers which all are some of the main features that a business would essentially need.

Lack of customer support

If any problem faces you while using Google Voice unfortunately Google won't be able to help you as there is no customer support for the service which is treated like other Google services where you can't reach the company easily in any way.

Surely, Google offers its services for billions of people which makes offering customer support something nearly impossible, but for a service like Google Voice a mess can stop much work for you. The agreement with Google also does not guarantee the service to be working properly all the time and even there is no guarantee of specific downtime.

Low call quality

The quality of your calls with Google Voice is also something that Google doesn't guarantee. The service can be unreliable like expected as the calls are like other free services can drop or forward incorrectly which can lead to many problems.

Making your choice to pick the right VoIP service for your company is the most critical step for enhancing its communication system or making it from scratch.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

هناك الكثير من الاختيارات التي تتاح عند اختيار نظام VoIP ومن بينها خدمات VoIP المستضافة التي تقدمها عدد من الشركات. ومن بين الخيارات المتاحة هي خدمة Google Voice من الشركة الأمريكية جوجل والتي تعتبر خيار مطروح للشركات الصغيرة وليست الشركات المتوسطة والكبيرة لعدم تواجد الكثير من المزايا من خلال الخدمة التي تدعم عدد جيد من المزايا الأخرى.

جوجل فويس ليست الاختيار الأمثل لكل الشركات

مع تقديم جوجل خدمتها جوجل فويس للأفراد وللشركات الصغيرة إلا أن الشركات التي من الممكن أن تستخدم الخدمة هي الشركات الصغيرة للغاية والناشئة فقط في الواقع والتي لا يتعدى موظفيها بضع أفراد حيث تصبح الخدمة أقل فاعلية مع زيادة عدد المستخدمين واحتياج مميزات الVoIP المتطورة التي من الممكن أن تحتاجها حتى الشركات الصغيرة. وهذه هي بعض المزايا الأساسية التي تنقص من خدمة جوجل وتجعلها غير مناسبة لمعظم الشركات.

لا يوجد ضمان لجودة الخدمة

ميزة "جودة الخدمة" التي تقدمها شركات أنظمة VoIP تعني أن نطاق الانترنت الخاص بك يتم تنظيمة دائما لضمان تشغيل مكالماتك بجودة عالية دون اي مشاكل من الممكن أن تضيع من وقت الموظفين أو العملاء وتعطل العمل أو تضر به.

هذا يعني أنه إن كان الانترنت الخاص بالشركة مشغول في أي شيء آخر أو عملية تستهلك النطاق المتاح فميزة جودة الخدمة ستقوم بشكل تلقائي بضمان عدم تأثير هذه العملية على نظام الVoIP الخاص بك والذي يكون له الأولوية لعدم تعطيل العمل. هذا مع الأسف ليس متاح مع خدمة جوجل السحابية جوجل فويس.

عدم تواجد المزايا المتقدمة

تقدم خدمة جوجل فويس عدد من المزايا الجيدة كحظر المكالمات والبريد الصوتي ولكن هذه المزايا لا تعني أن الخدمة ليست محدودة للغاية وتفتقد الكثير من الخدمات الأساسية. الكثير من المزايا التي ستحتاجها بشكل حقيقي لن تحصل عليها من جوجل ومنها موسيقى الانتظار، الانتركوم، رسائل التحية المخصصة، القوائم المخصصة والارقام المجانية والكثير من المزايا الأخرى الهامة.

عدم وجود خدمة عملاء

إذا واجهتك أي مشكلة عند استخدام خدمة جوجل فويس مع الأسف جوجل لن تقوم بمساعدتك حيث لا توجد خدمة عملاء لهذه الخدمة كما الأمر مع بقية خدمات جوجل التي لا تمكنك من الوصول للشركة بسهولة على أي حال.

بالتأكيد سبب ذلك مفهوم وهو تقديم جوجل خدماتها لمليارات المستخدمين مما يجعل تقديم خدمة عملاء لهم أمر أقرب للمستحيل، ولكن بالنسبة لخدمة مثل جوجل فويس فأي مشكلة ستجعلك تريد الوصول للشركة سريعا لأنها ستوقف العمل أو تعطله. الإتفاقية التي توافق عليها مع جوجل لا تضمن أيضا أن جوجل ستجعل الخدمة تعمل بشكل جيد باستمرار ولا يوجد فترة منصوص عليها لوقت التعطل.

جودة مكالمات سيئة

جودة المكالمات هي أحد الأشياء التي لا تضمنها جوجل أيضا فكما من الممكن أن تتخيل الخدمة من السهل أن تصبح غير عملية مع فقد الاتصال في بعض المكالمات وانخفاض الجودة في البعض الآخر ما يؤدي إلى مشاكل كبيرة.

اختيار نظام VoIP مناسب لشركتك هي خطوة أساسية وحرجة للغاية عند تطوير أو تأسيس نظام تواصل لها حيث سيترتب عليه تكاليف وربما أوقات تعطل للعمل وغيرها من الأشياء التي يجب النظر إليها جيدا.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com

Tags:

العلامات:

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر