Hosted VoIP vs In-house VoIP.. how to choose? * الHosted VoIP و In-house VoIP كيف تختار؟

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ May 5, 2019 14:52

Sun, May 05, 2019 Al-voip-sales-sorour Collaborator | 0 comments |

text size:


Businesses that are implementing any VoIP services are usually having two options. The first option is called SIP trunking and the second option is called hosted VoIP. And like any other thing, both options has their cons and pros, so how can you decide what to choose from them? And is hosted VoIP the thing for you?

Hosted VoIP and SIP trunking

The greatest and most important advantage of hosted VoIP is that it doesn't need experts so if that catches your interest then you need to know the rest. The hosted VoIP doesn't need technicians to set up the phones or manage the calls or update the system and keep it maintained.
This could be a very valuable benefit for some, especially startups, small and medium sized businesses wanting to cut down the costs and the time wastes of IT technicians for problem troubleshooting.
You may have already assumed that every VoIP service may need IT technicians and troubleshooting like anything else that works over the internet, so let's take a look on how that is not true with hosted VoIP.

The setting of your system

Setting a VoIP service for your home is very simple. You just sign up for the service with one of its providers and it is done and you can make phone calls through the Internet. These services offer many features with no need of an expert.
For a business whatever its size is the whole thing become more complicated. The features that are needed like IVR systems, ACD queues and auto attendant feature among many others are behind the more complex systems.
For setting up this system you will need experts to tell you what you really need and evaluate the hardware you are going to buy before taking purchasing decisions.
All of this happens if you choose SIP trunking. But if you choose hosted VoIP you will need no experts, you will just need signing up for an new account and you can get started with making calls over the internet. One more advantage is that the service provider offer free trials for limited time to give you a chance to decide and test the system.
And since the services of the hosted VoIP and its features are all serviced through the internet, you will need no specific hardware to get started. The service works with accounts for users with control given to owner, managers and administrators over the settings.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

الشركات التي تريد استخدام تقنيات بروتوكول نقل الصوت عبر الإنترنت VoIP غالبا ما يكون لديها خيارين. الخيار الأول يعرف باسم SIP Trunking أو استخدام الكابلات أو in-house والخيار الثاني هو الVoIP المستضاف أو hosted VoIP وهو حل مميز أيضا ولكن لكل منهم مزاياه وعيوبه، فكيف تختار الحل الأنسب لك؟ وما هو الفارق بين الاختيارين؟

مقارنة Hosted VoIP بالSIP Trunking

الميزة الأكبر والأهم عند اللجوء إلى Hosted VoIP هي أنك لا تحتاج إلى محترفين فإن كان ذلك يلفت انتباهك فعليك قراءة التالي بتمعن للغاية لأنه سيهمك. الHosted VoIP لا يحتاج إلى فنيين لكي يقوموا بتجهيز النظام للمرة الأولى كما أنه لا يحتاج إليهم من أجل تحديث النظام وصيانته.
هذه الميزة ربما ستكون ميزة مفيدة للغاية لبعض الشركات خصوصاً بالنسبة للشركات الصغيرة والمتوسطة التي تريد التقليل من التكاليف إلى أقصى حد بالإضافة إلى الحد من الوقت الذي يضيع عند إصلاح الفنيين للمشكلات وصيانة المعدات وما إلى ذلك.
ربما كنت تتوقع أن أي خدمة VoIP تحتاج إلى فنيين تكنولوجيا معلومات لحل المشاكل التي تواجه الأنظمة كالأشياء الأخرى المتصلة بالانترنت ولذلك نأخذ نظرة أكبر على كيفية تغيير الVoIP المستضاف لهذا المفهوم وتمكينه للشركات أن تستغني عن الفنيين وتوفر تكاليفهم.

إعداد النظام الخاص بك

إعداد نظام VoIP لمنزلك ليست بعملية صعبة معقدة للغاية، كل ما عليك هو الاشتراك في خدمة أحد الشركات المقدمة ليتم إعداد النظام وتستطيع عمل المكالمات عبر الانترنت. هذا النظام يوفر الكثير من المزايا دون الحاجة إلى الكثير من زيارات الإصلاح أو الفنيين.
عندما يأتي الأمر إلى شركة تريد استخدام VoIP فأيا ما كان حجمها سيصبح الأمر أكثر تعقيدا. المزايا التي تحتاجها الشركات هي السبب وراء هذا التعقيد الذي تصبح الأنظمة عليه وهو أمر لا مفر منه.
ومن أجل أن يتم إعداد النظام فستحتاج إلى خبراء يحددوا لك ما ستحتاجه ويقيموا لك قطع الهاردوير التي ستحتاجها قبل الشراء من أجل أن تحصل على المنتجات الأنسب لك وهو أمر يتطلب وقت وأموال.
كل هذا يحدث إذا اخترت نظام الVoIP العادي أو ما يعرف باسم SIP Trunking. ولكن إذا اخترت الVoIP المستضاف Hosted VoIP فالأمر سيختلف تماما حيث أن كل ما ستحتاجه هو الاشتراك مع أحد مقدمي الخدمة والحصول على حسابك فقط دون الحاجة إلى أي خبراء أو فنيين. ومن المزايا الأخرى لهذا الاختيار هو أن مقدمي الخدمة يوفروا تجربة مجانية لفترة محدودة لأخذ القرار وتجربة النظام.
وبما أن Hosted VoIP هو خدمة سحابية تقدم كلها بمزاياها عبر الإنترنت فلن تكون بحاجة إلى أي هاردوير خاص للبدء في الاستخدام. وتعمل هذه الخدمة من خلال عمل حساب لكل مستخدم حيث يكون التحكم للمشرف أو المدير أو المالك في تحديد الصلاحيات التي يتم منحها لكل حساب.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com

Tags:

العلامات:

VoIP

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر