How to Setup VoIP ? * كيف يمكنك تركيب خدمة الفويب؟

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ November 28, 2018 15:18

Wed, Nov 28, 2018 Al-voip-sales-sorour Collaborator | 0 comments |

text size:

VoIP technology has changed considerably compared to the early days. What was once an exotic toy for technical professionals is now mainstream These days you would be hard-pressed to find a business that has not heard of VoIP and most are in the process of switching away from PSTN landlines.

In spite of this progress, many people harbor misconceptions about the technology. For instance, quite a few managers think that VoIP is too complicated to set up for use on a daily basis. It can seem overwhelming at times as transitioning to a new technology involves making big decisions. Fortunately for organizations, VoIP is only as complicated as you make it.

Factors Influencing VoIP Setup

The level of difficulty in setting up VoIP for your office depends on your requirements and how you want the system to work. A small business, an entrepreneur or working from home freelance contractor will find it much easier to set up VoIP than a large corporation with offices in multiple countries. But size is only one factor, there are others which determine the level of difficulty involved in setting up VoIP.

VoIP depends on fast Internet, so if you have poor network infrastructure you need to improve that first before switching. Again, making improvements takes less time for a small business than a larger one. On the other hand, bigger organizations have ready access to financial resources.

VoIP setup becomes more complicated when you want to use advanced functionality, want to connect multiple locations or you need to maintain support for legacy systems. At one end of the scale, some businesses can get VoIP up and running within a few hours (at least for a test run). At the other extreme, you can have VoIP deployment projects that take years to finish.

 مقارنة بخطواته الأولى، تغيرت تقنية فويب بشكل كبير. ما كان من قبل غريب على المهنيين الفنيين، يحتل الآن  مكانة مسيطرة في الأسواق. الآن، سيكون من الصعب عليك العثور على شركة لم تسمع عن خدمة الفويب، لأن في حالة عدم التحويل إليه حتى الآن، معظم هذه الشركات في طريقها للتحويل اليه من الخطوط الأرضية العادية.

على الرغم من هذا التقدم، فإن العديد من الناس لديهم مفاهيم خاطئة حول تكنولوجيا الفويب. على سبيل المثال، يعتقد عدد قليل من المديرين أن الفويب تكنولوجيا معقدة للغاية بحيث لا يمكن توظبفها في الاستخدام اليومي. قد يبدو الأمر غريباً أحيانًا لأن الانتقال إلى التكنولوجيا الجديدة يتطلب اتخاذ قرارات كبيرة. لحسن الحظ بالنسبة للمؤسسات ، عملية تركيب الفويب سهلة جدًا.

العوامل المؤثرة على تركيب الفويب

يعتمد مستوى الصعوبة في تركيب الفويب الخاص بمكتبك على متطلباتك وكيف تريد أن يعمل هذه النظام. ستجد شركة صغيرة أو مقاول أو متعهد منزلي مستقل أنه من الأسهل بكثير تركيب الفويب لشركة كبيرة لديها مكاتب في بلدان متعددة. لكن حجم الشركة عامل واحد، وهناك عوامل أخرى كثيرة تحدد مستوى الصعوبة في تركيب الفويب .

يعتمد فويب على سرعة الإنترنت ، لذلك إذا كان لديك بنية تحتية ضعيفة للشبكة تحتاج إلى تحسين ذلك أولاً قبل التبديل. رغم ذلك، يستغرق إجراء التحسينات وقتًا أقل بالنسبة إلى نشاط تجاري صغير.

يصبح تركيب الفويب أكثر تعقيدًا عندما تريد استخدام وظائف متقدمة، أو في حالة توصيل مواقع متعددة أو الحفاظ على دعم للأنظمة القديمة. في أحد طرفي المقياس، يمكن لبعض الشركات الحصول على خدمة الفويب وتشغيلها في خلال ساعات قليلة (على الأقل لتشغيل اختبار). على الجانب الآخر، بعض مشاريع الفويب تستغرق عدة سنوات حتى تنتهي.

لا ترهق نفسك بتفاصيل تركيب الفويب، دعنا نتولى هذه المهمة و تواصل معنا الآن 

خدمة العملاء : 920013450 
بريد الكتروني : info@al-voip.com 

 

Tags:

العلامات:

VoIP

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر