How to Choose the Right Video Conference Service? * كيف يمكنك اختيار حلول مؤتمرات الفيديو المناسبة لشركتك ؟

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ February 17, 2019 12:49

Sun, Feb 17, 2019 alvoip Collaborator | 0 comments |

text size:


As with any other purchase, it's important to know what you need to get out of your video conferencing service before you choose one. The last thing you want as a business owner is to spend an amount of money without obtaining the appropriate return from it. For example, a large company might need to loop in dozens of participants at once, while a smaller company might only require one-on-one conferences.

In this article, we'll determine 8 key factors you should keep in mind when choosing a video conferencing solution:

1. Number of participants

Consider how many participants are likely to sit in on these conferences regularly.

Some services allow you to connect a handful of participants for free, so if you don't need to connect a lot of people, you might not need to pay much (or anything at all).
Other services specialize in connecting a large number of users; some even allow unlimited users to join the conference.

The range is wide, so knowing what you need before you start looking can save a lot of time and help you determine how much money you should consider spending.

2. Ease of use

Don't let an unfriendly user interface be the only thing holding your business back.

It doesn't matter how many participants you're hosting if they can't figure out how to use the software. Make sure you select a video conference service that's easy to navigate.

Otherwise, you might start presentations without essential participants watching or miss an opportunity to connect altogether.

3. Types of meetings

Look for a service that can accommodate all your needs.

Some of the high-end services allow you to launch different rooms depending on the type of meeting.

Do you like to host open-forum Q&As where everybody can give feedback

Are you giving a presentation or lecture and prefer that other participants be muted?Know what kinds of meetings you'll typically host, or if you host a variety of meetings.

4. Mobile experience

The whole point of video conferencing is to be able to connect to people remotely, and sometimes, that means connecting from a mobile device.


Much like with the user interface in general, you'll want to try out a video conference service on both tablets and smartphones to make sure any participants connecting through mobile will have an equally positive experience as those connecting via desktops.

5. Video/audio recording

Sometimes, it's helpful to save the highlights of a meeting for later.

Video and audio recording capability is essential if you like to go back and replay meetings or conferences.


If your participants aren't great at taking notes, maybe an online archive of past meetings would do them some good.

With this feature, you can also save snippets of meetings for introductory or training materials for new employees.

 

6. Screen sharing

You can enhance meetings and presentations greatly by making them more interactive, and screen sharing is a central component of keeping participants engaged.

If you need to explain the finer points of a presentation or show a remote employee how to access certain documents, screen sharing can help you do it more quickly.

 

7. Application integration

Many video conference platforms allow the integration of third-party applications, such as Microsoft PowerPoint. Sharing software that you already own within a video conference system can help you import presentations and documents.


Moreover, many services have note-taking capabilities, and some allow participants to get in on the action with notes of their own.
Consider which applications you need to work within your conferencing system and how much influence you want participants to have over a meeting.

 

8. Customer support

Last but far from least is the quality of a company's customer service.
It's worth your while to give the customer service line a call before deciding to partner with a company so that you can get a feel for how it'll treat you.


When something goes awry, you'll want a tech support line that responds quickly and accurately, and treats you with the seriousness and respect your business deserves.


Once you've determined your needs, it's valuable to browse available free trials and play around with the systems.

Many video conference services offer free trials that last anywhere from a week to a month; some even offer free trials until a certain amount of data is used.

There's no need to go in blind when companies offer so many test runs.


Take advantage of the free trials, and make sure a service truly meets your needs and addresses your priorities satisfactorily before you buy.

 

What Does the Future Hold?

Video conferencing has expanded human communications much like how the telephone did more than a century and a half earlier.

Emerging technologies already hold the promise of enhancing and revolutionizing video conferencing as we understand it.

Incorporating augmented reality or virtual reality into video conferencing, in particular, can make for a more immersive, impactful experience.


Imagine standing in a virtual space with your business associates, discussing operations amid a sea of interactive charts, schematics and prototypes.


AR and VR open up video conferencing to the possibility of collaborating across vast geographical distances as if the participants were physically in the same room.


That future is rapidly approaching as the technology develops; video conferencing is only going to become a more integral part of doing business in the digital age.

CHECK the video conferencing solution from Yealink that integrates with Microsoft Teams and Skype for Business from here.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com


كما هو الحال مع أي عملية شراء،يجب عليك ان تدرس بعناية احتياجاتك وإمكانياتك والاسس التي سوف تختار عليها وذلك اذا اردت اتخاذ قرار شرائي دقيق ومناسب. فأخر شيء ترغب فيه كصاحب عمل هو انفاق مبلغ من المال ولا دون الحصول منه علي العائد المناسب.

وكذلك فاختيار حلول مؤتمرات الفيديو هو قرار هام يحتاج الي مراعاة مجموعة من العوامل الخاصة بك قبل الاختيار وقبل انفاق مبلغ كبير نسبياُ من الأموال .

على سبيل المثال،إذا كانت شركتك كبيرة قد تحتاج إلى إشراك عشرات الأشخاص في نفس الوقت بالإجتماع، في حين قد تتطلب شركة أصغر مؤتمرات ثنائية فقط.

في هذه المقالة، سنعرض لك 8 اعتبارات رئيسة يجب مراعتها عند اختيارك حل مؤتمرات الفيديو لشركتك:

1.عدد المشاركين

ما هو عدد المشاركين المرجح أن يستخدموا حلول مؤتمرات الفيديو بانتظام؟

تسمح لك بعض الخدمات بتوصيل العديد من المشاركين مجانًا ، فمثلاً zoom في خطتة المجانية 40 فرد لمدة اربعين دقيقة، لذلك إذا لم تكن بحاجة إلى توصيل الكثير من الأشخاص، قد لا تحتاج إلى دفع الكثير (أو أي شيء على الإطلاق).

هناك خدمات أخرى تتخصص في توصيل عدد كبير من المستخدمين؛ حتى أن بعضها يسمح لعدد غير محدود من المستخدمين بالإنضمام إلى المؤتمر،مثلاً Microsoft Teams يتيح عدد مستخدمين د يصل الي 1000.

الاختيارات غير محدودة، لذلك فإن معرفة ما تحتاجه قبل البدء في البحث يمكن أن يوفر الكثير من الوقت ويساعدك على تحديد مقدار المال الذي يجب أن تفكر في إنفاقه.

2.سهولة الاستخدام

لا تدع واجهة المستخدم الصعبة تكون العائق الوحيد أمام عملك. لا يهم عدد المشاركين الذين تستضيفهم إذا لم يتمكنوا من معرفة كيفية استخدام البرنامج.

تأكد من اختيار حل مؤتمر فيديو سهل الاستخدام. بخلاف ذلك، قد تحدث عقبات كبدء المؤتمر دون انضمام المشاركين الأساسيين، أو ضياع فرصة التواصل تمامًا.

3.أنواع الاجتماعات

ابحث عن خدمة يمكنها تلبية جميع احتياجاتك. تسمح لك بعض الخدمات المتطورة بإستخدام غرف مختلفة على حسب نوع الاجتماع.

هل ستحتاج لانشاء منتدى أسئلة وأجوبة مفتوح بحيث يمكن للجميع تقديم تعليقات؟ هل تريد تقديم عروض أو محاضرات مع كتم صوت المشاركين الآخرين؟

حدد أنواع الاجتماعات التي تستضيفها عادة، فإذا كنت تستضيف مجموعة متنوعة من الاجتماعات،ابحث عن خدمة يمكنها تلبية جميع احتياجاتك.

4.تجربة الهاتف المحمول

الهدف الأساسي لعقد مؤتمرات الفيديو هو القدرة على الاتصال بالأشخاص عن بعد، وأحيانًا يعني ذلك الاتصال من جهاز محمول.

لذلك، يجب عليك تجربة الحل الذي ستختاره على كل من الأجهزة اللوحية والهواتف الذكية للتأكد من أن أي مشارك ينضم من خلال الجهاز المحمول سيحظى بتجربة بنفس إيجابية الأجهزة المتصلة عبر أجهزة الكمبيوتر.

5.تسجيل الفيديو / الصوت

قد تحتاج لتسجيل أهم نقاط الاجتماع لوقت لاحق. لذلك تعد إمكانية تسجيل الفيديو والصوت أساسية إذا أردت الرجوع للمؤتمرات أو إعادة عرضها.

إذا لم يتم مشاركة الملاحظات المدونة مع الأطراف الأخرين الذين لم يستطيعوا حضور المؤتمر، فوجود أرشيف على الإنترنت للاجتماعات الماضية سيكون ذو فائدة.

باستخدام هذه الميزة، يمكنك أيضًا تسجيل مقتطفات المواد التدريبية للموظفين الجدد.

6.مشاركة الشاشة

هذه الخاصية يمكنها تحسين الاجتماعات والعروض التقديمية إلى حد كبير عن طريق جعلها أكثر تفاعلية، كما أن مشاركة الشاشة هي عنصر أساسي في إشراك جميع أطراف الاجتماع في العمل.

إذا كنت بحاجة إلى شرح النقاط الأكثر أهمية في العرض التقديمي أو كيفية الوصول إلى مستندات معينة لأحد الموظفين عن بعد، خاصية مشاركة الشاشة ستكون حلك الأول.

7.تكامل التطبيق

تسمح العديد من منصات مؤتمرات الفيديو بدمج تطبيقات الجهات الخارجية، مثل باور بوينت من ميكروسوفت.

يمكن أن تساعدك مشاركة البرامج التي تمتلكها بالفعل في نظام مؤتمر الفيديو على استيراد العروض التقديمية والمستندات.

وعلاوة على ذلك، فإن العديد من الخدمات بها إمكانية تدوين الملاحظات، والبعض الآخر يسمح للمشاركين بتدوين ملاحظات خاصة بهم خلال الاجتماع.

حدد التطبيقات التي تحتاجها للعمل ضمن حلول مؤتمرات الفيديو الخاص بك و حجم المشاركة الذي تريد السماح به للمشاركين في الاجتماع.

8.دعم العملاء

يجب عليك الاتصال بخدمة عملاء الشركة الموفرة لحلول مؤتمرات الفيديو الذي تريد قبل الشراء لضمان وجود خط دعم فني سريع ودقيق، قادر على توفير الجدية والاحترام اللاتي يستحقهم عملك.

بمجرد تحديد احتياجاتك، من المهم تصفح الحلول التي تقدم تجربة مجانية و تجربة نظامها. فتقدم العديد من حلول مؤتمرات الفيديو تجارب مجانية تستمر من أسبوع إلى شهر، استغل هذه الفرصة في تجربة الخدمة للتأكد من تلبيتها لجميع احتياجاتك ومعالجة جميع أولوياتك بصورة مرضية قبل الشراء.

ماهى التوقعات لمستقبل مؤتمرات الفيديو؟

لقد غيرت حلول المؤتمرات عبر الفيديو من الاتصالات البشرية إلى حد كبير، تمامًا كالطريقة التي غيرها الهاتف منذ أكثر من قرن ونصف.

إن صيحات التكنولوجيات الجديدة تحمل بالفعل وعدًا بتحسين مؤتمرات الفيديو وإحداث ثورة جديدة بها.إن دمج الواقع المعزز أو الواقع الافتراضي في مؤتمرات الفيديو على وجه الخصوص يمكن أن يؤدي إلى تجربة غامرة و ليس لها مثيل.

لمعرفة المزيد عن الحلول التى يقدمها الفويب دوت كوم قم بتصفح حلول مؤتمرات الفيديو من يالينك التى تتكامل مع ميكروسوفت للفرق وسكايب للأعمال من هنا

إذا كنت بحاجة إلى مساعدة أو تخطط لتطبيق حلول لمؤتمرات الفيديو بشركتك ، فيسعدنا أن نقدم لك المساعدة والإستشارة الفنية، كما نقدم حلول مؤتمرات الفيديو بميزات متقدمة لجميع الشركات مهما كان حجم عملك كبيرا أو صغيرا .

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر