The top 5 challenges that will face 5G * أكبر 5 تحديات تواجه انتشار الجيل الخامس 5G سريعا

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ June 16, 2019 13:59

Sun, Jun 16, 2019 Al-voip-sales-sorour Collaborator | 0 comments |

text size:


The 5G technology is coming in a critical time where technology is set to play a larger role our lives than ever. Homes are becoming smart, vehicles are becoming autonomous and internet is being integrated in every device.

The high speed of 5G Internet can finally be enough to replace the wired connections at homes, with speeds reported to be up to 100 times faster than 4G at 10 gigabits per second. This means that what takes three minutes on 4G takes two seconds on 5G which is why the technology is impressive and much anticipated. But beside this, there will be many features depending on the technology that will benefit a large number of people.

And because every new technology comes with new challenges, the impressive speed of 5G networks will face some challenges to reach everyone.

Different frequency bands

5G requires frequencies up to 300GHz which means that new bands are needed instead of the ones available now for 4G. An enormous amount of money is being invested for this reason.

Extending coverage

While 5G comes with much more speed, its infrastructure is different from what we have seen the past. The higher frequencies now can only travel shorter distances meaning that antennas and base stations will be needed in larger numbers and will be covering smaller areas despite having small sizes.

Extra signal repeaters will be also needed in densely populated places, and all of this only mean that the coverage of 5G will be one of the biggest challenges facing the technology becoming everywhere quickly.

Very high building cost

The amount of money invested to build network infrastructures is very big and this is why we could see carriers raise bills to compensate this money. The global spending on 5G is set to reach 88 billion dollars by the year 2023, according to reports.

Number of devices needing support

Smartphone companies didn't wait for anything of all of this and they will just release 5G enabled phones in 2019 including the giants Samsung and Xiaomi offering variants of their flagships with 5G support this year.

Many companies are already investing big amounts of money on developing autonomous vehicles, and 5G would offer the awaited ridiculously fast speed needed so the deployment of 5G would be a great push for autonomous vehicles. Not just autonomous vehicles but every internet of things device needing high speed to transfer data and media.

Security is a bigger concern

The security threat was hacking phone calls or messages in the past, but know it is becoming more like hacking everything. This puts great pressure on companies which need systems and devices without any security issues or bugs.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

تأتي تقنية 5G في وقت حرج للغاية، حيث من الممهد للتقنية أن تلعب دورا في حياتنا أكبر من أي وقت مضى. المنازل تصبح ذكية والسيارات تصبح ذاتية القيادة وانترنت الأشياء يجعل المزيد والمزيد من الأجهزة متصلة بالانترنت.

وتستطيع السرعة الكبيرة للانترنت من خلال تقنية 5G استبدال الوصلات السلكية أخيرا حيث بحسب التقارير فسرعة ال5G تصل إلى مائة ضعف سرعة 4G، ما يعني أن ما يأخذ 3 دقائق في التنزيل عبر 4G سيأخذ ثانيتين فقط مع تقنية 5G وهو ما يجعل التقنية منتظرة للغاية. وبجانب هذا فهناك الكثير المزايا التي تترتب على ذلك بالنسبة للتقنية.

ولأن لكل تقنية جديدة تحديات جديدة، فالسرعة التي ستقدمها تقنية 5G لها ثمن وستواجه الكثير من التحديات من أجل أن تنتشر التقنية وتتاح للجميع.

نطاقات التردد المختلفة

تحتاج تقنية الجيل الخامس 5G إلى ترددات حتى 300 جيجاهيرتز مما يعني أن نطاقات تردد جديدة مطلوبة بدلا من التي أتيحت لبث إشارات الجيل الرابع 4G. ويحتاج هذا إلى استثمارات كبيرة من كل الدول لكي يتم.

توسيع التغطية

مع قدوم الجيل الخامس بسرعات جديدة أعلى من الماضي فهذا يتطلب بنية تحتية جديدة تماما تختلف في الجانب التقني عن الماضي بشكل كبير. الترددات الأعلى التي تسمح بالسرعات الأعلى تقوم بالحركة لمسافات أقصر مما يعني أن محطات التقوية ستكون مطلوبة بعدد أكبر حيث ستغطي كل واحدة مساحة أقل وتكون المحطة أصغر أيضا.

مكررات الإشارة ستكون مطلوبة بعدد أكبر أيضا في المناطق المزدحمة بالسكان وكل ذلك يشير إلى أمر واحد فقط وهو أن زيادة تغطية تقنية 5G سيكون أحد أكبر التحديات أمامها وأنها لن تنتشر بسرعة كبيرة في كل مكان.

تكلفة أعلى للبناء

كمية الأموال التي تم استثمارها لبناء البنية التحتية لشبكات الانترنت والمحمول ارتفعت للغاية وربنا نرى الشركات ترفع الفواتير وأسعار الخدمات للمستخدمين لتعويض ذلك كما حدث مرات في الماضي مع تقنية 4G. الإنفاق العالمي على تقنية 5G من المتوقع أن يصل إلى 88 مليار دولار بحلول عام 2023 بحسب التقارير.

الأجهزة التي ستدعم التقنية

شركات الهواتف الذكية لا تكترث بكل هذه التحديات وعدم توافر تقنية 5G بشكل موسع حاليا ولا حتى على المدى القريب وستصدر هواتف 5G في 2019 من بينهم سامسونج والعملاقة الصينية شاومي الذين سيقدموا بدائل أغلى من هواتفهم تدعم التقنية.

الكثير من الشركات تستثمر بالفعل في تطوير السيارات ذاتية القيادة ومن بينهم ابل واوبر وكبرى شركات السيارات، وتوافر تقنية 5G سيكون خطوة هامة للغاية للسيارات ذاتية القيادة حيث أن الانترنت الاسرع في الاستجابة ونقل البيانات بالتأكيد سيجعلها أكثر فاعلية وأمان. وليست فقط السيارات ذاتية القيادة ولكن انترنت الأشياء أيضا كلها سينتقل نقلة جيدة مع توافر هذه الشبكات.

الأمان جانب هام

التهديد الأمني الذي واجه شبكات الانترنت والهاتف في الماضي كان سرقة المكالمات والرسائل ولكن الآن الأمر أصبح مختلف والتهديد الأمني من الممكن أن يعرض بيانات أهم للسرقة كالبطاقات البنكية والصور والفيديوهات الشخصية وربما التحكم في مدينة بأكملها عند اختراق نظامها.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com

Tags:

العلامات:

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر