The types of video conferencing systems explained * ما هي الفروق بين أنواع أنظمة مؤتمرات الفيديو؟

By Al-VoIPبواسطة الفويب | Post onتم النشر بتاريخ February 2, 2020 10:00

Sun, Feb 02, 2020 alvoip Collaborator | 0 comments |

text size:

There are many terms and types when it comes to video conferencing systems. Although the concept is one, there are different ways companies can communicate with videos and each one has its own way of working, advantages and disadvantages.

In this article we discuss briefly the types of video conferencing systems, whether they are main types or subsidiary ones.

1.Desktop video conferencing

desktop video conference system

This type is one of the most simplest forms of video conferencing and it can be done easily for individuals and not just businesses.

This simple way of video communication requires very simple and general systems as it just needs a communication software, microphone and webcam which are easy to get for desktops and already available in nearly all laptops.

2.Telepresence

One of the most advanced ways to communicate through videos, as these systems which can be seen in large companies, have various screens where participants appear so that they make eye contact with each other.

These screens can be wall mounted or can be placed around a table, and it is one of the most reality like experiences in the world of video conferencing.

3.Room Based

Room video conference systems

One of the most common system types and it depends on systems that are permanently installed into rooms that are only used for these video conferences.

The room usually has screens, projectors and microphones installed all around to give the best possible meeting experience for the participants. This type of video conferencing systems is very efficient and has grown to have other subsidiary types.

4.Codec

Codec video conference system

One of the most commonly used alternatives of room based video conferencing systems and it offers a display, camera and microphone just like room based systems but it is more suitable for other uses like when someone needs to use a whiteboard mainly.

It also has a great advantage of giving participants the freedom to move around the room freely unlike other video conferencing systems.

5.Service based

Service based video conference system

Like many other systems, video conferencing systems can be also service based without the need of setting up a network. Service based video conferencing systems mean there is no technical work on your side as the service provider which is often a telecom carrier takes care of all the system without you or your company being responsible for any of that.

If you would like to install a video conferencing system of any type, don't hesitate to let us help you at Al-VoIP or browse our solutions.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 537631266
Email: info@al-voip.com

هناك الكثير من المصطلحات المختلفة وأنواع الأنظمة الخاصة بمؤتمرات الفيديو. وعلى الرغم من أن جميع الأنظمة تعمل بمبدأ واحد إلا أنها تختلف في طريقة عملها ومميزاتها وعيوبها. في هذا المقال، نستعرض أنواع أنظمة مؤتمرات الفيديو المختلفة سواء أنظمة أساسية أو فرعية. وتشتهر بعض الأنظمة عن الأنظمة الأخرى حيث أن البعض معقد والبعض سهل في حين تختلف الأنظمة من حيث المزايا الموجودة.

1.أنظمة سطح المكتب

هذا النوع هو أحد أنظمة مؤتمرات الفيديو الأبسط والذي من الممكن أن يستخدمه الأشخاص والشركات بسهولة حيث يمثل أبسط شكل لاستخدام مكالمات الفيديو عبر لابتوب أو حاسب سطح المكتب. هذا النظام البسيط يتطلب وجود برنامج محادثة بالفيديو مع ميكروفون وكاميرا وهي عناصر سهلة التواجد بالنسبة للحاسب المكتبي وموجود بالفعل بالنسبة لأي حاسب محمول.

2.أنظمة التواجد عن بعد

واحد من الأنظمة المتقدمة الخاصة بمؤتمرات الفيديو ويحمل اسم Telepresence. هذه الأنظمة التي تتواجد في الشركات الكبيرة تحتوي على عدد من الشاشات التي تظهر كل مشارك بحجم كبير بحيث يستطيع التواصل بالأعين مع المشاركين الآخرين.

الشاشات الخاصة بهذه الأنظمة لها أكثر من طريقة تثبيت حيث من الممكن تثبيتها على الحائط أو حول المائدة الخاصة بالإجتماعات لتقديم أحد أفضل التجارب الممكنة بالنسبة لمؤتمرات الفيديو.

3.أنظمة الغرف

واحدة من أكثر أنظمة مؤتمرات الفيديو شيوعا حيث تعتمد على تثبيت النظام في حجرة معينة بشكل دائم لجعلها غرفة خاصة بمؤتمرات الفيديو فقط. الحجرة غالبا ما تحتوي على شاشات وأجهزة عرض بروجكتور وميكروفونات مثبتة بشكل احترافي ومنظم حول الغرفة لتقديم أفضل تجربة ممكنة للمشاركين في الاجتماعات. هذه الأنظمة شهيرة للغاية وقد وجد منها أكثر من بديل وفكرة مختلفة.

4.أنظمة الكوديك

واحد من أكثر الأنظمة الخاصة بمؤتمرات الفيديو استخداما وأحد البدائل القوية لأنظمة الغرف. يتكون نظام الكوديك من شاشة وكاميرا وميكروفون تماما مثل أنظمة الغرف ولكنها تكون أنظمة مناسبة بشكل أكبر لمن يريد استخدام سبورة بشكل أساسي. واحدة من المميزات الهامة لهذه الأنظمة أيضا هي أنها تعطي الحرية للمشاركين في الحركة حول الغرفة بحرية على عكس الأنظمة الأخرى.

5.الأنظمة الخدمية

كالكثير من الأنظمة الموجودة في مجالات أخرى، أنظمة مؤتمرات الفيديو من الممكن أن تقدم كخدمة بشكل كامل دون الحاجة لتجهيز شبكة مخصصة. هذه الأنظمة تضمن لك عدم الإلتفات إلى أي مشكلات أو أعمال تقنية حيث أن مقدم الخدمة والذي يكون في الغالب شركة اتصالات يتولى أمر النظام دون أي مسؤولية عليك أو على شركتك.

إذا كنت تريد تثبيت نظام مؤتمرات الفيديو من أي نوع فلا تتردد في التواصل معنا في الفويب، أو استعراض الحلول التي نقدمها.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 537631266 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com

Write comment

اترك تعليق

Comments have to be approved before showing up

سيتم مراجعه التعليقات قبل السماح بالنشر