cover

VOIP & Technology Blog

ENJOY THE RIDE

latest article

آخر المقالات

By Al-VoIP | Post on April 24, 2019 12:30

بواسطة Al-VoIP | تم النشر فى April 24, 2019 12:30

In the world of fast moving cloud industry, business owners have more and more choices and solutions. Data is increasing in an incredible way, the growth rate of the industry is unbelievable. Between 2015 and 2017, the annual growth rate of the cloud market grew by 22 percent which is a sign of how businesses are in need of secure cloud storage.

Big data definition

So what is big data? And why this term even exists? The term big data refers to dealing with unstructured information, not just for storage but collection, handling and processing. This unstructured information is collected from various sources with various formats. Each record may have its own attributes, which make complex algorithms essential for processing unlike the regular databases we have already known for years.

Big data servers vs regular servers

Nearly anyone in a related market would have heard of big data before or the benefits of using this big data technologies, but even managers who don't have great knowledge in technology don't know the differences between regular hosting servers and big data servers.
One fact that needs to be clear is that big data servers always when in terms of reliability and in terms of cost. Especially for companies who want to expand their operations, the big data servers are always a great choice. The regular hosting servers can only be suitable for smaller scale operations or for companies that don't want to process great amounts of data or to analyze customers or users data.
This led to a continuously growing big data technologies market as companies have more data that need to be analysed and only big data servers can get more useful information out of data that is collected in large amounts. Businesses can get information that was impossible to get in the past thanks to the algorithms that conclude more about users and customers and their behavior.
Despite this growth and need, big data technologies still has the draw of being an on-premises service despite being a cloud based digital service, which wouldn't be suitable very every business for now.

Big data storage

When it comes to enormous amounts of unstructured data then surely the storage will be a very big concern. The big data storage is made specifically for storing, management and retrieving big amounts of data.
The storage of big data make it easy for applications and services working with big data to deal with this type of data easily as they support and and output of large number of data files and objects. They are also totally flexible in scale.

Big data technologies will change

The on-premises concept of big data may change with time and the choice will be for the business owners to choose on-premises or off-premises operations. In the next years it is expected that that more comes services are going to be available which will supposedly come with higher prices too.
Also surely the big data servers are relatively untested compared to the regular servers but as time prove them more effective they are surely going to get more widely used especially with the growing need of real time customer data analysis.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

في عالم صناعة الخدمات و المنتجات السحابية المتحرك سريعا يمتلك أصحاب الأعمال المزيد والمزيد من الخيارات والحلول. البيانات تزيد بسرعة مهولة لا تصدق وتكبر معها هذه الصناعة بلا توقف وبسرعة كبيرة. فمابين عامي 2015 و 2017، نمى السوق السحابية بنسبة 22 بالمائة لكل عام وهي علامة واضحة تشير إلى كيف تحتاج الأعمال بشكل مطرد إلى الخدمات السحابية من تقنية البيانات الضخمة وغيرها.

تعريف البيانات الضخمة Big data

إذا ما هي البيانات الضخمة Big data ولماذا وجد هذا اللفظ؟ كلمة Big data تشير إلى التعامل مع المعلومات التي ليس لها بنية، ليس فقط من أجل التخزين ولكن خلال تجميع البيانات والتعامل معها وإجراء العمليات عليها وهو الأمر الذي لا يحدث بسهولة. هذه البيانات من الممكن أن يتم تجميعها من أكثر من مصدر وبأكثر من صيغة ما يصعب العملية بشكل أكبر على الخوادم العادية ويجعل استخدام خوادم البيانات الضخمة ضروري.
وتستطيع خوادم البيانات الضخمة التعامل مع سجلات ولكل منهم خواصه المختلفة حيث يتم ذلك من خلال خوارزميات برمجية لا تحدث مع قواعد البيانات العادية التي عرفناها لسنوات.

خوادم البيانات الضخمة والخوادم العادية

كل من يعمل في أحد المجالات المتعلقة من الممكن أن يكون قد سمع بتقنيات البيانات الضخمة وفوائدها، ولكن حتى المديرين وأصحاب الأعمال ليس لديهم حتى الآن العلم الكافي بالفروق الموجودة بين خوادم البيانات الضخمة والخوادم العادية.
حقيقة واحدة يجب أن تكون واضحة بشكل كامل قبل أي شيء هي أنه بالنسبة للأداء والسعر فخوادم البيانات الضخمة دائما تنتصر على الخوادم العادية. خصوصا بالنسبة للشركات الكبيرة، فغالبا تكون خوادم البيانات الضخمة خيار مطروح حيث أن الخوادم العادية تظل الخيار الوحيد بالنسبة للشركات التي لديها كم قليل من البيانات ولا تريد معالجة المزيد من البيانات وتحليل كل ما يخص العملاء أو المستخدمين.
هذا أدى إلى النمو الحالي لسوق البيانات الضخمة حيث تمتلك الشركات المزيد من البيانات التي تحتاج معالجتها ولا تقدر سوى خوادم الbig data على تحويل هذه البيانات التي يتم تجميعها بكميات ضخمة إلى معلومات مفيدة. الشركات بإمكانها الحصول على الكثير من المعلومات التي كان من المستحيل الحصول عليها في الماضي والفضل يعود إلى خوارزميات البيانات الضخمة التي بإمكانها استنتاج المزيد والمزيد حول العملاء والمستخدمين وتصرفاتهم.
وعلى الرغم من ازدياد النمو وازدياد الحاجة تقنيات البيانات الضخمة لازالت تعاني من كونها ترتبط بمكان معين ولا تأتي حاليا في صورة خدمات مرنة كالخدمات السحابية الأخرى وهو الأمر الذي يحجم من عدد العملاء الذين يلجأون للتقنية.

تخزين البيانات الضخمة Big data

عندما يأتي الأمر للكم الكبير من البيانات التي يتم التعامل معها فالتخزين سيكون أحد الجوانب الهامة. وحدات تخزين البيانات الضخمة يتم صناعتها مخصصا لتخزين وإدارة واستعادة الكميات الضخمة من البيانات التي تأتي إليها في صورة معقدة وليست كالبيانات المنظمة العادية.
تخزين البيانات الضخمة يجعل الأمر سهلا على التطبيقات والخدمات التي تتعامل مع البيانات الضخمة حيث يتم إدخال وإخراج كميات كبيرة من الملفات والمواضيع بشكل سريع للغاية. أيضا من حيث التحكم في سعات التخزين الخاصة بالبيانات الضخمة فالأمر مرن للغاية.

تقنيات البيانات الضخمة Big data سوف تتغير

كون خوادم البيانات الضخمة تعتمد على المكان وكل هذا التحجيم الموجود حاليا ليس من الشرط أن يستمر فربما نصل إلى النقطة التي تتواجد بها خدمات البيانات الضخمة عن بعد ما سيجعل عدد أكبر من الشركات تنضم إلى الشركات المستخدمة للتقنيات. التطور المنتظر لهذه التقنيات ربما لن يأتي مجانا وسيكون بصحبته ارتفاع في السعر أيضا.
خوادم البيانات الضخمة أيضا كونها أحدث بكثير من الخوادم العادية فهي ليست مختبرة بشكل كافي كالخوادم العادية ولكن بالتأكيد مع اثبات الوقت لفاعليتها وتطوير تأمينها سيتسع استخدامها أكثر وأكثر في عصر البيانات الذي نعيش به والذي يزداد به الطلب على تحليل البيانات بشكل لحظي.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com