cover

VOIP & Technology Blog * مدونة الفويب والتكنولوجيا

ENJOY THE RIDE

latest article

آخر المقالات

By Al-VoIP | Post on March 29, 2020 22:36

بواسطة Al-VoIP | تم النشر فى March 29, 2020 22:36

Any business of any size needs to reduce its costs and improve its communication system whether between employees or with customers. Those are two of many benefits an IP phone can offer to the business as the IP telephony systems are capable of bringing many benefits for companies.

However, these systems bring more excellent benefits for companies beside the better communication and lower costs compared to traditional telephone systems.

More reliability with an IP telephone

Beside saving money, an IP phone is more reliable than a traditional phone. VoIP doesn't charge per minute like the traditional systems meaning you can use them more freely and with less restrictions with a predefined monthly subscription.

There are also less restrictions on who you can call as you can let a large number of your employees call people from all over the world with a cost that is much lower than doing it with traditional phones.

IP phones require less maintenance

One of the biggest benefits that VoIP phone systems bring is the peace of mind with less maintenance. Some VoIP systems are even hosted, meaning that you have no hardware at your company and another one is managing everything for you.

This helps you focus on what you do and reduce the time wasted on maintenance of existing hardware and paying more to replace the damaged equipment.

An IP Phone is secure

While VoIP phone systems work through the internet, they offer advanced security protection that make your calls safe and not subjected to tracking. VoIP phone systems have been out there for years and their security has improved much with time.

IP phone systems are scalable

Upgrading and updating VoIP phone systems is easy and can be done without affecting your ongoing work and through very tight timeframes. You can start with a very small system and scale to become a much bigger one as you grow.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

جميع الشركات بمختلف أحجامها ومجالاتها تحتاج إلى تقليل التكاليف وتحسين نظام التواصل بين الموظفين ومع العملاء. هذان هما اثنين فقط من الفوائد التي تقدمها هواتف الفويب للشركات حيث تأتي مع هذه الهواتف والأنظمة التي تعمل عبر الانترنت عدد من المميزات الأخرى التي تؤثر إيجابيا على الشركات ومقارنة بالأنظمة القديمة.

وخلال أزمة فيروس كورونا الحالية والتي تؤثر على مختلف الدول حول العالم فالكثير من الشركات تفكر في تحسين نظام الاتصال الخاص بها ولذلك فربما يكون الوقت قد حان لأخذ هذه الخطوة.

هواتف الفويب يمكنك الاعتماد عليها

بالإضافة إلى توفير التكاليف، بإمكان أنظمة الفويب أن تقدم لك أداء أفضل من الهواتف العادية حيث يمكن الاعتماد عليها. أنظمة الفويب لا تقوم بمحاسبتك بالدقيقة كالهواتف العادية حيث تدفع اشتراك شهري معروف ومحدد ولا يكون هناك قيود على أنواع المكالمات المختلفة.

عدم وقود قيود يعني أن موظفيك سيتمكنون من التواصل بسهولة ما للعملاء من مختلف دول العالم دون أي تكاليف إضافية ومع فواتير شهرية بأسعار أقل من فواتير الهواتف العادية.

هواتف الفويب تحتاج إلى صيانة أقل

واحدة من أهم المزايا التي تقدمها هواتف الفويب هي راحة البال مع قلة صيانتها. بعض أنظمة الفويب أيضا تكون مستضافة، مما يعني أن شركتك لن تمتلك أي أجهزة وستمتلك الشركة المضيفة جميع الأجهزة وتتكفل بصيانتها.

قلة الصيانة تساعدك بشكل عام على التركيز على ما تفعله وتقليل الوقت المهدر مع تجنب التكاليف الإضافية التي تنفقها على تصليح أو استبدال الأجهزة التالفة.

هواتف الفويب آمنة

مع عمل أنظمة الفويب عبر الانترنت إلا أنها تمتلك نظم حماية متقدمة جعلتها آمنة بشكل كبير على مر سنوات من استخدامها حيث لا يمكن تتبع المكالمات وتكون آمنة تماما. ومع الوقت تحسنت معايير أمان هذه الأنظمة وأصبح من الصعب للغاية اختراقها.

أنظمة الفويب يمكن تكبيرها بسهولة

تحديث وتكبير نظام الفويب الذي تمتلكه شركتك سهل ويمكن إتمامه دون التأثير على العمل داخل الشركة، كما يتم في وقت قصير. أيضا يمكنك البدء بنظام صغير للغاية بتكاليف محدودة ثم التحديث مع الوقت ومع نمو عملك ليصبح نظام الاتصال أكبر وأكبر.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com


By Al-VoIP | Post on May 6, 2019 09:57

بواسطة Al-VoIP | تم النشر فى May 6, 2019 09:57


An unreliable phone system can cost a company a lot of wasted money and time with problems from time to time that can be easily avoided. The employees and customers can be affected by inefficient systems that offer poor communication affecting their decisions and decreasing their productivity.

All of this points to the importance of the phone system reliability as it is the heart of the company's communication whether inside or with the customers. Less communication is less productivity and less sales and lost customers accordingly.

The problems with phone systems are many and they can cause both problems that are apparent and others that can lead to the absence of a certain feature.

Lack of experience customization

The absence of experience customization for each employee won't be a clear problem that you would then is urgent to solve but it happens and it needs changes.

Each one of the employees has his own responsibilities that change the way of using the system and making sure that employees are totally happy with their experiences will boost their productivity.

Service department employees as an example would need features like ACD queues and ring groups working without any problems and others would need other features that help them to do work better.

Spending too much time on phone calls

Over-communication is just as bad as under-communication, and it can easily take customers and even employees away from your company. When very little pieces of information are shared inefficiently in a time wasting manner, that is over communication.

Sometimes the information need to be shared by mail and does not need to be through a phone call, sometimes even a text message is enough. So if employees are spending too much time on the phone then that could be the sign of over-communication and it needs to be stopped.

Implementing too much technologies

Following new technologies is excellent, but not every technology is for everyone. Adopting new technologies constantly can waste employees time in learning new ways to do the same things without any real advantage.

Technologies are good, but always think of what is the return of every implemented technology before making the decision while considering the experience of the employees and customers and the cost of the implementation.

Contact us for more information on:

Customer service: 920013450
WhatsApp: +966 546808213
Email: info@al-voip.com

وجود نظام اتصال لا يعمل بكفاءة في شركتك يؤدي إلى ضياع الكثير من الأموال والوقت بسبب أشياء يمكن تفاديها بسهولة. الموظفين والعملاء من الممكن أن يتأثروا بهذه الأنظمة بشكل سلبي بسبب صعوبة التواصل أو حدوث خلل به مما يؤدي إلى انخفاض الإنتاجية ومشاكل أخرى يمكن تفاديها بسهولة.

كل هذا يشير إلى أهمية كفاءة نظام الهاتف الذي يعمل كقلب التواصل في الشركة داخليا أو مع العملاء. عدم كفاءة التواصل بلا شك تعني مبيعات أقل وإنتاجية أقل وبالتالي مبيعات ضائعة وخسارة عملاء.

المشاكل التي تواجه أنظمة الهواتف كثيرة وبإمكانها تشكيل الكثير من المشاكل التي تكون بعضها ظاهرة وبعضها غير واضحة كعدم عمل خواص معينة لا توقف العمل بشكل كامل وغيرها وهي المشاكل التي نركز عليها بشكل أكبر هنا.

عدم تخصيص تجارب الموظفين

عدم وجود تجربة مهيأة ومخصصة لكل موظف في الشركة أمر لن يكون واضح بشكل كبير، لكنها مشكلة من اللازم حلها بأسرع شكل ممكن لأن لها جوانبها السلبية. ويمتلك كل موظف في الشركة مهامه المختلفة ومسؤولياته التي تختلف عن موظفي أقسام أخرى ولذلك يعتمدون على مزايا معينة يمكنها جعل تجربتهم أفضل ويمكنها إفساد انتاجيتهم حال غيابها. موظفي قسم الخدمة على سبيل المثال يعتمدون على مزايا مثل ACD queues و ring groups ويحتاجون أن تعمل هذه المزايا بأفضل شكل دائما دون مشاكل بينما موظفي الأقسام الأخرى لديهم مزايا أخرى تحتاج إلى التأكد من توافرها دائما.

قضاء وقت طويل في المكالمات

زيادة التواصل يكون لها نفس التأثير السيء تماما كقلة التواصل وبإمكانها إبعاد الموظفين والعملاء أيضا عن الشركة. عندما يتم مشاركة المعلومات الصغيرة للغاية خلال الهاتف بشكل يحدث مضيعة للوقت فهنا تكون زيادة التواصل وتوابعها المضرة.

في بعض الأحيان تكون الوسيلة الأنسب لمشاركة المعلومات هي استخدام البريد الإلكتروني أو الرسائل ولا يستحق الأمر مكالمة هاتفية. لذلك فإن وجدت أن هناك وقت أكثر من اللازم يضيع في المكالمات الهاتفية فبالتأكيد لديك مشكلة يجب أن تبدأ في محاولة حلها ومعرفة أسبابها.

استخدام الكثير من التقنيات الجديدة

متابعة التقنيات الجديدة واستخدامها هو أمر ممتاز ولكن ليست جميع التقنيات مفيدة لكل شخص. استخدام تقنيات جديدة طوال الوقت من الممكن أن يؤدي في نهاية الأمر إلى إضاعة وقت الموظفين في تعلم طرق جديدة لفعل نفس الشيء بدون فائدة حقيقية يتم الحصول عليها من التقنية.

التقنيات الجديدة بالتأكيد تأتي بالكثير من المزايا المفيدة ولكن من اللازم التفكير جيدا في الفوائد التي يتم الحصول عليها مقابل التكلفة وتجربة الموظفين قبل اتخاذ القرار.

يرجى التواصل معنا على:

خدمة العملاء : 920013450
واتساب: 546808213 966+
بريد الكتروني: info@al-voip.com